Skip to content

Organisera mera!

5 april, 2013

image
Allt för överkroppen på ett ställe!

I onsdags gjorde jag något jag aldrig gjort förut – jag träffade en personal shopper! Jag tycker generellt att det är tråkigt och jobbigt att leta efter kläder, jag blir frustrerad och hittar ingenting och till slut är jag bara varm, arg och har elektriskt hår. Därför passar konceptet mig som hand i handsken – man slipper rusa runt efter storlekar och specifika plagg och man får en liten knuff åt ett nytt håll klädmässigt. Nu blev det kanske inte riktigt som jag hade hoppats (mitt mål var en jobbgarderob med ”uniformer” så att jag skulle slippa tänka varje morgon när jag ska till jobbet) men det var roligt, jag fick ny input och några riktiga guldkorn till plagg som förgyller och uppdaterar min garderob.

När jag ändå höll på passade jag på att organisera om i garderoben, vilket satte igång en kedjereaktion som lett till att jag gett mig på mer och mer av problemområdena hemma.

image
Josefin uppskattar att matte har bäddat…och visar varför jag lagt en handduk över tröjor och koftor.

Jag har delat upp garderoben utifrån plaggtyp samt i över- och underdelar. I hängförvaringen finns trikåtoppar (linnen, t-shirts och långärmat för sig), på galgarna skjortor, kavajer och koftor, på hyllan under tröjor och koftor och på understa hyllan byxor. Mittemot hänger kjolar och klänningar. Enkelt att hitta och lätt att se vad man har!

No comments yet

Kommentera

