Skip to content

Lista

2 mars, 2013

Från Drottningsylt

1. Hur gammal är du?
31
2. Hur gammal känner du dig?
Det beror på. Jag har en mycket aktiv inre femåring.
3. Vad har du gjort i dag?
Ätit frukost och skypat med mamma och pappa.
4. Vilken film såg du senast?
The Hobbit. En besvikelse.
5. Vem ringde du senast?
Kollade telefonen och det visade sig vara sömn- och andningscentrum på akademiska sjukhuset.
6. Är du besatt av någonting?
Just nu ”Newsflesh”-trilogin av Mira Grant. Och att brodera och måla naglarna, samt julrosor.
7. Är du rädd för blod?
Förmodligen inte. Jag utsätts mest för mitt eget.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Sitter vid ett ganska fult skrivbord i ett fint rum 🙂 Vita väggar, grå fondvägg, grön soffa, mycket krukväxter.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Japp!
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Nej. Har svårt att tro att svaret på om jag kan nämna fem statsminstrar under 1900-talet finns på nätet.
11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Svart! Om man menar kläderna, annars är själva garderoben vit…
12. När vaknade du i dag?
Halv tio första gången, tio andra.
13. Vilken är din favorithögtid?
Beror på religion.
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Jag trivs rätt bra där jag är faktiskt.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Abrahamsbergsskolan.
16. Hur vill du tillbringa din pension?
Pigg och frisk!
17. Vad lyssnar du på just nu?
Suset från datorfläkten.
18. Har du någon gång brutit ett ben?
Nej, inte vad jag vet. Kan hända att jag brutit en tå, men det har isåfall inte konstaterats.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Smör, ägg, te, honung, gin.
20. Vem är din favoritkändis?
Johanna Koljonen.
21. Vad är du på för humör just nu?
Neutralt.
22. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa, Nordamerika, Afrika, Asien.
23. Snarkar du?
Bara när jag är förkyld.
24. Vilka yrken har du provat på?
Stansare, butiksbiträde, receptionist, växeltelefonist, administratör, florist, utvecklare.
25. Hur går du helst klädd?
Mjukiskläder!
26. Vilket stjärntecken är du född i?
Stenbocken.
27. Vilket är ditt favoritgodis?
Får väl säga choklad.
28. Vad sa du senast?
Det kommer jag inte ihåg.
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Om jag definierar skolan som gymnasiet så var det kemi.
30. Vad har du på dig just nu?
fårskinnstofflor, svarta mjukisbyxor, grön t-shirt med tigertryck, vit fleecetröja, vigselring och lila glasögon.
31. Vilken är din favoritaffär?
Beror på. Den jag längtar till oftast är Plantagen.
32. Vad har du för storlek i kläder?
Beror på märke, men oftast 38 nertill och 36 upptll.
33. Vad har du i dina fickor?
En liten pappförpackning med extraknappar till makens tweedkavaj.
34. Vad köpte du senast?
Fem julrosor.
35. Hur många gånger har du flyttat?
7 gånger
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Ett bibliotek, en mataffär och mitt hem.
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Nattmänniska!
38. Senaste filmen du såg på bio?
The Hobbit
39. Har du blivit sydd någon gång?
Definiera sydd. Jag har förmodligen sytt i mig själv av misstag någon gång.
40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Kan man bada på något annat sätt?
41. Vad åt du till frukost?
Yoghurt med musli och en kopp te.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
För tio år sedan pluggade jag och var djupt deprimerad. Förberedde ett lajv.
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nej, jag har inget körkort
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Definiera extra speciellt.
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
På skrivbordet
46. Vad var det sista du åt?
yoghurt med musli
47. Vem är världens vackraste kvinna?
Beror på vem du frågar.
48. Är du blyg?
Ja, men jag hanterar det genom att verka oblyg och framåt.
49. Vilken var den sista konserten du var på?
Sista? Jag tänkte gå på flera faktiskt. Men den senaste var Opeth på katalin.
50. Vad heter du i andranamn?
Det är mitt dopnamn.
51. Har du varit med om en bilolycka?
Nej.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Det har jag säkert.
53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Ett hårt dressyrpass.
54. Har du några husdjur?
Räknas maken? Skämt åsido, två katter.
55. Vill du gifta dig?
Nej, jag är redan gift.
56. Var växte dina föräldrar upp?
Mamma lite varstans, pappa i Stockholm.
57. Har du någon gång ringt polisen?
Ja, för att meddela att någon körde norrut på E4:an söderut…
58. Har du svenskt ursprung?
Jo.
59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Ja
60. Vilka är dina största svagheter?
Jag talar utan att tänka, jag är otålig och jag är rädd.

No comments yet

Kommentera

