Skip to content

Semmeldags!

21 februari, 2012

Det här var min plan för gårdagkvällen – Lantliv, myntate ur den rosa koppen från Höganäs (ingick i en av goodiebagsen på Emmas event!) och en alldeles egen, hembakad semla. Så blev det ju också, men först hann jag röja i kylskåpet, äta middag och diska. Helt okej, men inte den lugna hemmakväll jag sett fram emot. Kvällen avslutades också med att en av orkidéerna tog ett skutt ner från pianot och spred jord över halva vardagsrummet. För en gångs skull var det ingen katt inblandad, det verkar som om plantan kom ur balans när jag tog bort två torra och vissna blommor(!).

Den här dagen har fortsatt lite i den stilen, för det första som hände när jag kom till jobbet var att jag välte ut mitt tevatten över skrivbordet. Mirakulöst nog klarade sig både dator och skärm. Min rollerMouse däremot… jag gjorde ett tappert försök att bryta mig in i den för att torka bort vatten och felsöka men det var väldigt svårt så till sist fick jag ge upp och beställa en ny. Nåja, omväxlande med något mer handgripligt!

No comments yet

Kommentera

