Skip to content

Om att åka tåg

12 februari, 2012
tags: ,

image

Jag älskar att åka tåg. Efter makens två år i Östersund och mina fyra år i Linköping är jag dessutom väldigt bra på det. Jag vet hur man får en bra plats, var man hittar skisser över tågset och inte minst vad jag ska roa mig med. Så innan jag åkte laddade jag spelaren med avsnitt av skeptikerpodden och nystade garn. Handarbete är perfekt att syssla med på tåget. Den här gången är det makens halsduk jag jobbar med, därav färgerna (han har valt själv). Den här gången har jag dessutom med mig datorn, och funderar på att gå till bistron och köpa lite internettid så jag kan titta in hos alla trevliga kvinnor jag träffat i helgen. Telefonen är ju inte helt optimal i det fallet…

Jag har tur, för jag brukar inte bli åksjuk ens på snabbtågen (förutsatt att jag får åka framlänges), så för mig blir tågåkandet en bubbla av frihet där det bara gäller att ha så trevligt som möjligt. Inga måsten, inga orosmoment, bara lugn och ro. Härligt!

3 kommentarer leave one →
  1. 12 februari, 2012 18:01

    Jag har numera lärt mig att jag klarar av X2000 om jag tar åksjuketabletter, men jag har ett par riktiga mardrömsresor i minnet…
    Annars älskar jag också att åka tåg, har också blivit rätt bra på det där med att hitta rätt plats 🙂

  2. 12 februari, 2012 21:03

    Sv; Gullig du är, man får väl hoppas det 😉

    Mådde inte mumma på x2000 tåget jag inte. Lite lätt bakis och ett skakigt tåg gjorde mig illamående deluxe version :S :p Men hem kom jag!

  3. 13 februari, 2012 17:06

    Var roligt att träffas även om jag inte var vidare social på vägen ner (dock ursäktad av vi satt i tysta avdelningen och jag var MEGA ÅKSJUK men en släng av migrän, ingen bra kombo). Hoppas du hade trevligt på eventet!
    KRAM!!

Kommentera

