Skip to content

Hong Kong

8 februari, 2012
tags: , ,

image

På juldagen åkte maken och jag till Hong Kong för att hälsa på mina föräldrar (mamma jobbar där och pappa är hemmaman). En av de större upplevelserna fick vi dag tre, när vi promenerade upp på Victoria Peak och tog den långa vägen tillbaka. Att man kan se sånt här i princip mitt i en av världens mest tätbebyggda städer är helt otroligt. Hong Kong är den storstad (av dem jag besökt) jag trivs allra bäst i. Jag har längtat tillbaka dit ända sedan mitt första besök 2006 och även om vi hann med mycket på våra två veckor har vi inte sett hälften av det staden har att erbjuda. Jag längtar helt klart tillbaka!

5 kommentarer leave one →
  1. 8 februari, 2012 20:26

    Jag vill verkligen åka till Hong Kong. Måste vara en fantastisk upplevelse.

    • 9 februari, 2012 09:15

      Det är det! Jag kan verkligen rekommendera en resa dit.

  2. 9 februari, 2012 22:38

    Vilken magisk bild!! Ses på lördag!

  3. Malin permalink
    12 februari, 2012 13:11

    Får man fråga vad din mamma jobbar med? Har varit i Hong Kong en sådär tio gånger för jag älskar stan så mycket, och har alltid haft som mål att nån dag bo där i ett par år. Men att få jobb där verkar svårt om man inte jobbar inom t.ex finanssektorn. Skulle vara så intressant att veta hur din mamma kom att jobba där. Httade hit via ”Att vara någons fru”, mysig blogg du har!

    • 12 februari, 2012 13:34

      Välkommen hit!
      Min mamma är inköpare på ett klädföretag, och de har kontor i Hong Kong eftersom stora delar av produktionen sker i Asien. Det underlättar alltså att ha folk ”på plats”. Jag skulle också gärna bo i Hong Kong ett år eller två men det verkar, som du säger, en smula svårt. Nu jobbar jag iofs som utvecklare på ett IT-företag så det finns ju en liten, liten chans att få jobb utomlands om man är riktigt duktig (vilket jag inte är…än 😉 )

Kommentera

