Skip to content

Vardagsmagi

7 februari, 2012

image

När jag kliver av tåget på vår station lugnar pulsen ner sig. På den lilla bron, mitt över ån, stannar jag till och tar ett djupt andetag. Föreställer mig att all stress och alla tankar på jobbet rinner av mig, ner i vattnet och bort. I backen innan svängen känner jag hur jag börjar bli varm i hjärtat och när jag kliver in i trädgården och ser huset stå där framför mig tar hjärtat ett skutt i bröstet. Därinne väntar de jag älskar mest i världen – maken och katterna. Därinne finns värme och kärlek och lycka i överflöd.

Idag möttes jag dessutom av en sprakande brasa i kaminen och en middag på spisen. Finns sämre måndagkvällar, jag lovar! Nu är det snart ett år sedan vi skrev kontrakt på huset och lite drygt åtta månader sedan vi flyttade in, och vi har inte ångrat oss en sekund. Vi trivs så oförskämt bra här att det nästan är fånigt.

No comments yet

Kommentera

