Skip to content

Favoritbloggar

1 februari, 2012

image

Jag läser egentligen väldigt många olika bloggar, om olika saker, skrivna av olika människor, men det finns tre stycken, sinsemellan rätt olika, bloggar som blivit en del av mina dagliga rutiner (puh, många kommatecken blev det!).

Först ut är Benita med Chez Larsson, som bloggar om inredning, vardagsliv och DIY. Hon publicerar ett inlägg varje vardag, vanligen runt sju på morgonen, så jag läser hennes blogg i telefonen på väg till jobbet. Det är inte en slump att Unclutterer var en del av vägen som ledde mig till henne, eftersom hon bloggar väldigt mycket om ordning och reda och smarta lösningar. Det är helt enkelt organisation och ordning och reda på hög nivå – fantastiskt för mig som älskar funktion och bara kan drömma om att ha ett så välorganiserat hem.

När jag väl kommit fram till jobbet, hämtat den första koppen te och fått igång datorn är det lagom att läsa dagens första inlägg från Malin, som driver Ekonördarna på Lyckobacken. Som namnet antyder bloggar Malin om ekologiska varor och miljö, men även om sin familj och mer personliga saker som träning, mat och andlighet. Det bästa med denna blogg är den helt igenom naturliga känslan – det är så ärligt och rakt, utan att någon enda gång bli fördömande eller för den delen präktigt! Malins blogg är så positiv och ett rent vitaminpiller vissa trötta morgnar.

Sist men inte minst har vi Emma med bloggen Att vara någons fru (och sånt). Denna skånefru bloggar om sin man, son (silkesapan kallad) och sina två salukis och hon gör det med smärtsamt vackra bilder och ett mycket eget språk. Och humor! Vansinniga mängder skruvad humor. Emma har dragit ihop 2012 års stora blogghändelse, nämligen ett alldeles eget event, som går av stapeln nere i Malmö den 11:e februari, och så har hon lyckats smitta halva blogosfären med Wallafeber (för er som missat det: Ewa i Walla). Emma tittar jag in till då och då under dagen och det är en bra idé att läsa kommentarerna för ofta är hennes läsare minst lika roliga och skruvade som hon är själv.

2 kommentarer leave one →
  1. 1 februari, 2012 18:33

    Några nya bloggtips, – det tackar man för!

    Den här veckan har jag testat ditt tips om att göra buketten med blommorna upp och ner, och vet du vad… Det blev jättebra!

    Ha det fint!
    /Anna-Karin

  2. 7 februari, 2012 14:55

    Tack för nya bloggtips, Emma känner jag ju redan till och det var på hennes blogg jag hittade hit igen. Ska bli så kul att ses till helgen!

    Kramar

Kommentera

