Skip to content

Att så ett frö…

31 januari, 2012

image

…kan betyda så mycket. Ett frö av tvivel, ett tankefrö som växer upp och blir till en stor och vacker planta, eller helt enkelt något som stoppas i jorden för att (förhoppningsvis!) komma upp och bli till mat.

Med andra ord: mina fröer från Runåbergs har kommit! Citrongräs, thaibasilika, kanelbasilika, mangold, rödbeta, koriander (för makens skull), citronmeliss, rödlök, gul lök, vintersallat och sommarsquash. Snart ska det spira i mina pluggboxar! Håller en tumme eller två bara för att herr svartkatt inte ska bli alltför intresserad av sålådorna eftersom han är vår lille ”trädgårdsmästare” som älskar att gräva i saker och ting. Orkidéerna går säkra, men inte mycket annat… Hursom, jag är en liten smula orolig för citrongräset, det verkar inte helt lätt att få sådant att växa här, men det ska bli så spännande att se det som kommer upp!

2 kommentarer leave one →
  1. 31 januari, 2012 21:00

    Vad kul, fotade samma växt igår och resultatet hittar du på min blogg.

    Vi syns i Malmö den 11:e!
    Kram Louise

    • 31 januari, 2012 21:28

      Jag såg det, var precis inne och tittade! Fast den här bilden är gammal, från 2007 tror jag.
      Ja, vi ses i Malmö!

Kommentera

