Skip to content

Icke-löften 2012

12 januari, 2012

Anna skrev om icke-löften i sin blogg och jag tycker att det är en otroligt bra idé. Tanken är att istället för att avge nyårslöften så lovar man sig själv att bli ännu bättre på de saker man gjorde bra föregående år. Uppmuntrande och inspirerande, tycker jag, och helt i linje med det enda nyårslöfte jag kunde tänkt mig att avge detta nyår, nämligen att bli snällare mot mig själv 🙂

Så, här kommer min lista, från mig till mig:

– Du har vågat mycket 2011. Börja jobba, köpa hus, anmäla dig till bloggevent där du inte känner en enda människa. Du har insett att det faktiskt inte är så farligt. Bra, fortsätt så!
– Du har fått än mer kontakt med din religiösa sida och den har utvecklats mycket. Du har börjat släppa på ditt intellektualiserande när du behöver göra det, och börjat känna istället för att tänka när det gäller detta. Det kommer att bli hur bra som helst under 2012.
– Du såg fram emot alla spännande saker 2011 och var mindre orolig och rädd för det obehagliga. Fortsätt tänka positivt.
– Du tog tag i övningskörningen och har kört riktigt mycket. Utvecklingen har gått framåt i rasande fart och om du fortsätter så är du snart vid målet. Tänk, det trodde du inte va?
– Du har börjat bli snällare mot dig själv och kom i säng tidigt många kvällar i slutet av 2011. Fortsätt så ska du se att livet blir mycket enklare!
– Att du började springa var också fantastiskt. Fortsätt med det när vädret tillåter – din kropp älskar det!
– Du har lyssnat på ditt hjärta 2011 och gjort saker som en del kanske skulle tycka är knasiga, men som har gett andra mycket glädje. Och det gillar du! Det är bra, skäms aldrig för fina saker du vill göra för andra.

3 kommentarer leave one →
  1. bloudwedd permalink
    12 januari, 2012 10:58

    Wow! Vad massa härliga saker du hunnit med 2011!!! Bra jobbat! ^^ Visst tror vi båda att 2012 kommer att bli helt fantastiskt!

  2. 22 januari, 2012 14:36

    Underbar lista! Jättebra idé att faktiskt sätta sig ner och summera vad man åstadkommit under året som gått.

    Jag fnissar av förskräckelse när jag läser om ert ”Fritzl”-rum nere i källaren. Fullt så hemskt är det nog inte i vår källare, men tanken på att sitta inspärrad där lockar mig inte precis heller.

    Ha en fortsatt fin söndag!
    /Anna-Karin

  3. 28 januari, 2012 17:33

    En riktigt bar lista, lycka till detta år

Kommentera

