Skip to content

Finn två fel

29 november, 2011

Den här bilden är tagen första advent. Buketten i den fina lilla vasen (arv efter mammas moster) innehåller (förutom sticklingen från en porslinsblomma) endast sådant som plockats i trädgården. Finn två fel!

Jag älskar årstider. Jag älskar att vi kan följa dem, runt, runt, runt. Hur de känns olika i kroppen, hur luften blir annorlunda i lungorna, hur dofterna som når min näsa går från isande vinterkalla till höstens mustiga via vårens jordiga och sommarens fruktiga. Därför känns det så fel när man kan plocka rosor i sin trädgård sista helgen i november. Nu ska det ju vara snö och fem minusgrader, och jag kan gå till tåget med kappan öppen och mina tunnaste vantar. Nej, stopp, gör om gör rätt! Hoppas på kyla och snö snart så vi kan börja åka skidor igen.

(Och vet ni, kvällen den 27:e fick vi faktiskt lite snö till slut!)

No comments yet

Kommentera

