Skip to content

Det är lite mycket nu

6 september, 2011

image

Allt går i ett just nu. Jag vill skrika stopp, dra i nödbromsen, gå i ide en stund. Hemmet ska skötas, trädgården ansas, katterna gosas. Maken är på kurs så markservicen är helt och hållet mitt ansvar. Igår sprang jag och sotaren om varandra så jag fick stanna hemma imorse också, och fläckiga damen smet inte en, utan två, gånger vilket gjorde att jag fått jaga surkatt endast iförd morgonrock och att jag nu har en stereo med leriga tassavtryck på.

Det rör sig på jobbet, vilket är fantastiskt kul, och jag har äntligen fått något att bita i. Men ovanpå allt detta ska jag hinna ta körkort (mamma ställde något slags ultimatum), sy en klänning, musta äpplen, koka lingonsylt och göra färdigt en vägg.

Och ovanför alltihop svävar mitt ständiga dåliga samvete – de sista smulorna av mina studier…

(Och bilden? Den illustrerar i det lilla hur mycket jag just nu har att hålla reda på – i rusningstrafik.)

No comments yet

Kommentera

