Skip to content

På tåget

13 juni, 2011

image

Tillbringade helgen i Jämtland, i sällskap med maken. Vi åt gott, sov gott och knatade upp och ner för Mullfjället. Det är en fin tradition att göra det någorlunda nära midsommar. I år fick vi kanonväder – strålande sol och lätt vind. Jag kunde gå i t-shirt hela vägen, vilket är ovanligt.

Igår var värmen tryckande och vi satt på första parkett när åskan kom rullande över Renfjället. Det var mäktigt! Åskväder nummer två kom lagom till att vi åkte tillbaka till Östersund från Tegefjäll och jag kunde naturligtvis inte låta bli att hänga ut genom fönstret och fotografera.

Idag har jag tagit ledigt för att åka tåg hem. Såhär i efterhand hade jag nog hellre flugit eller åtminstone åkt tidigare så jag hade kunnat ägna mig åt huset, katterna och trädgården i em. Nåja, jag får ju sova i alla fall!

2 kommentarer leave one →
  1. 13 juni, 2011 21:26

    Åh, jag gillar bilden – det mäktiga blå naturkraftiga, de skönt gröna och blomprickiga ytorna och så de där små röda kontrasterna där mittemellan. Fint! 🙂

Kommentera

