Skip to content

Skärtorsdag

21 april, 2011

Efter dryga två veckor som yrkeskvinna ska det bli skönt med lite ledigt. Vi hade halvdag idag och dessutom jobbfrukost så det var i allra högsta grad överkomligt. Intressant var det också – jag har bytt bok och den nya är riktigt bra. Det enda som är lite trist med att ha halvdag och sedan helg är att fredagar är vår utbildningsdag, vilket betyder att vi inte får någon den här veckan och då får jag inte träffa alla i traineegänget.

Efter att ha jobbat mina timmar tog jag tunnelbanan till Rådmansgatan och promenerade upp till Pralinhuset, där det var full rulle som vanligt vid påsk. Det var full trängsel bakom disken och nästan lika mycket trängsel på kundsidan. Trevlig service som alltid (dock brukar väl inte de vanliga kunderna få krama på chefen) och jag kände att sådana här dagar – när alla kunder är glada och butiken är full – kan jag sakna att jobba där. Med en ask choklad i väskan tog jag mig nerför Drottninggatan medan jag njöt av solen och jag stannade till på alla de nödvändiga ställena (man kan inte gå förbi Årstiden utan att gå in och titta, men jag vågade bara titta i skyltfönstret hos SidenCarlson). Jag kom hem med en hel hög med kassar och då höll jag mig ändå i skinnet och handlade bara det nödvändigaste. Klänningen från HM som figurerat i ett tidigare inlägg, men lämnats tillbaka, fick följa med hem idag, till exempel.

Och nu har maken och jag varvat ner efter dagen, och middagen står på spisen. Vi ska få isterband. Och om jag orkar så flyger jag till Blåkulla, men annars stannar jag hemma. Hursom blir det nog svårt att få svartkatten att sitta kvar på kvasten…

Glad Påsk!

No comments yet

Kommentera

