Skip to content

Om att jobba (på riktigt)

16 april, 2011

Nu har den första ”riktiga” veckan på jobbet förflutit och det är fortfarande roligt, även om det är förvillande likt studier än så länge. Jag väntar med spänning på att få sätta tänderna i ett riktigt projekt men förstår att jag får vänta – jag behöver bekanta mig med det jag ska göra och lära mig mer, dessutom är det ingen som har riktigt tid för mig just nu. Så jag kommer till jobbet, försöker lära mig ett nytt programmeringsspråk, äter lunch med mina nya arbetskamrater och övar mig i att inte kunna bestämma över min tid. Det går faktiskt riktigt bra, mycket tack vare intresse, entusiasm och trevliga arbetskamrater. Jo, det ska nog bli yrkeskvinna av mig också.

Under tiden hinner jag inte med lika mycket av mitt liv på nätet. Kollar en blogg här, ett mail där och följer twitter i telefonen. Så kommer det nog vara en stund.

När det gäller livet i övrigt så pågår förberedelserna inför flytten för fullt. Nu har vi dessutom lyckats sälja lägenheten så det är ett bekymmer ur världen.

No comments yet

Kommentera

