Skip to content

Om morgondagen

31 mars, 2011

Imorgon är en stor dag för mig, för då ska jag lämna de studerandes skara och uppgå i den avundsvärda gruppen som har Ett Jobb. Ett Riktigt Arbete. Som har med min utbildning att göra. Jag ska infinna mig klockan nio för att få en kort introduktion av min blivande chef och sedan drar en veckas utbildning igång. Som tur är kommer vi att vara flera som ska utbildas så jag behöver inte känna mig ensam. Ändå är det pirrigt. Det är med skräckblandad förtjusning jag tänker på det hela.

Jag har jobbat förut, som ambulerande kontorsnisse, och är därmed van vid att komma till nya arbetsplatser. Det som är annorlunda med det här är ju att jag har utbildning och förväntas kunna något redan nu. Men man får ta det en dag i taget och till slut kommer man väl in i det, hoppas jag. Jag ser fram emot att få mer struktur på mina vardagar, att lära mig ännu mer än jag redan kan, och att känna att jag gör något, istället för att bara producera något abstrakt som ingen någonsin kommer att ha någon nytta av.

Jag skulle kunna babbla i en evighet om det här, men jag ger mig och återkommer imorgon!

One Comment leave one →
  1. 1 april, 2011 06:16

    Så himla roligt! Detta kommer du att klara av galant!

Kommentera

