Skip to content

Shopping (igen)

29 mars, 2011

I fredags köpte jag kläder. För första gången på jag vet inte hur länge. Men kruxet när man varit student i en halv evighet är att man plötsligt blir osäker på om man köper rätt. Varför? Jo, man har inte handlat något (annat än böcker och mat) på så länge att man a) inte tror att man förtjänar det och b) inte har koll på vare sig sin egen stil eller sin egen smak. Hjälp behövs! Följande inhandlades:


Skjortor (ta två, betala för en). De sitter bra för att vara skjortor men de känns lite…western. Därav osäkerheten. Katten däremot ska vi behålla.


Klänning. Jag gillar den, maken tycker att tyget är lite hysteriskt. Katten gillar den, som synes.

Snacka om I-landsproblem! Dessutom hade jag hemskt gärna adopterat lilla Judith som kommer från samma uppfödning som katten ovan (Klintgårdens). Men vi har enhälligt beslutat att vi inte ska ha fler katter.

ETA: jag lämnade tillbaka både skjortor och klänning. Tids nog finns det större utrymme i budgeten för plagg som man ev. inte kommer att använda (även om jag helst vill använda mina kläder tills de trillar i bitar!).

2 kommentarer leave one →
  1. 31 mars, 2011 06:39

    Men nej de var ju jättesnygga! (Och en liiiiten katt till får man väl plats med?)

    • 31 mars, 2011 09:14

      Fast en liten katt blir lika stor som Sam sedan, och beskrivs redan nu som envis. Jo, nog är vi tokigt sugna båda två, men tänk vad svårt det skulle vara att få kattvakt!

      Jag håller tummarna för att åtminstone klänningen finns kvar i min storlek när första lönen kommer 🙂

Kommentera

