Skip to content

Hemma

21 mars, 2011

Mot vana och principer så flög jag fram och tillbaka till Östersund nu när det var dags för semester. Kanske kan jag köpa några träd i VI-skogen som kompensation… Dock var det både smidigt och bekvämt och eftersom maken just nu jobbar däruppe betalade hans jobb mina resor. Flygandet gjorde också att jag kunde hjälpa till på ett arrangemang jag lovat bort mig till istället för att sitta på tåget med dåligt samvete.

Kattvaktarsituationen löste sig men det verkar inte ha varit en bra vecka att vara kattvakt på. Mamma nös hysteriskt två morgnar i rad så fläckiga damen fick snällt hålla sig utanför sovrummet och de som vaktade svartkatten var också tvungna att stänga sovrumsdörren så båda katterna har gnällt och klagat i högan sky nattetid. Det märktes att de var glada att komma tillbaka till sitt eget hem som är så finurligt ordnat att det inte existerar någon sovrumsdörr… jag har varit en mycket populär matte inatt.

Som synes i föregående inlägg var semestern fantastisk. Vi har lyckan att ha tillgång till en mycket trevlig fjällstuga inte långt ifrån Åre och då den dessutom ägs av norra Europas mest praktiska äkta par (nämligen mina föräldrar) finns alla de där sakerna man saknar i en hyrstuga (krokar, krokar och åter krokar samt hyllor och garderober). Dessutom har vi två låsbara skåp som innehåller lite extra lyx i form av kuddar och filtar till soffan, kryddor, finare glas och lite spel. Trots detta är det ljuvligt att kunna bre ut sig på åttio kvadratmeter igen och att ha ett fullt utrustat kök (även om man faktiskt kan kavla bulldeg med en vinflaska…). Inte minst är det skönt att känna att man inte behöver packa ihop och sanera efter en vecka (vi flyttar ju först i slutet av maj!).

Fast det bästa (förutom att jag har fläckiga damen och svartkatten nära, nära) är nog faktiskt internetuppkopplingen.

One Comment leave one →
  1. 21 mars, 2011 11:36

    Välkommen hem igen!

Kommentera

