Skip to content

Hjärnspöken

3 mars, 2011

Inatt drömde jag att jag och maken vandrade i Ryssland. Det kanske inte var så konstigt, men vi hade katterna med oss och Sam fick en väldig massa fästingar (uäck!) som tydligen kunde bära på något ännu värre än borrelia och TBE, plus att han såg ut som en rexkatt i pälsen. När jag skulle ta upp min telefon visade det sig att någon stoppat ner en ajfån* i min väska så jag fick upp den istället, till min oerhörda förvåning och förtrytelse, för till råga på allt hade denna någon ställt om min vanliga telefon i ajfån-mode så att jag inte kunde använda den överhuvudtaget. Skitjobbigt. Så jag var hysterisk för det ett tag, ända tills vi kom hem och det visade sig att vårt badrum var proppfullt med krukväxter av alla de slag. Då blev jag hysterisk över det istället eftersom vi ska visa lägenheten idag och jag har ansträngt mig massor för att försöka få den ren och prydlig inför det. Det var en lättnad att vakna och upptäcka att allt såg ut som igår och att telefonen var precis som vanligt.

Ibland är min hjärna inte speciellt normal.

*till saken hör att jag är i det närmaste militant äppelmotståndare…

2 kommentarer leave one →
  1. 4 mars, 2011 06:49

    Ha ha ha ha ha jag skrattar ihjäl mig! Snacka och psykedelisk dröm. Mycket nu? 😉

    • 4 mars, 2011 07:16

      Mmmm. Och då tog jag ändå inte med biten där min handledare för exjobbet dök upp och krävde resultat….

Kommentera

