Skip to content

Om vänner

26 februari, 2011

Jag är så tacksam över att jag har så fina vänner. Oavsett om de har varit med hela livet, som min kära barndomsvän L eller är helt nya bekantskaper som A, J och C. Att ha människor omkring sig som ger energi snarare än tar och som man kan prata om nästan vad som helst med, det är viktigt. Igår pratade jag med (en annan) L och bara att höra hennes röst gjorde mig glad ända in i hjärtat. Med studier och jobb och makar och i vissa fall småbarn är det inte lätt att ses så ofta som man skulle vilja men när vi väl ses tar vi upp tråden precis där vi slutade förra gången. Visst, maken är väl den som står mig allra närmast och ser flest sidor av mig (på gott och ont) men man behöver fler än en person att vända sig till.

Idag ska jag få träffa några av de här vännerna, en del nu och en del senare eftersom en av dem firar sin 30-årsdag idag. Tänk, det betyder att vi känt varandra i nästan 15 år!

4 kommentarer leave one →
  1. 27 februari, 2011 09:23

    Det är så himla viktigt. Att ha folk som vet vem man är på riktigt.

  2. 28 februari, 2011 15:10

    Så fint skrivet!

Kommentera

