Skip to content

Saker det finns för lite av

4 februari, 2011

Någons fru skapade en alldeles egen utmaning där hon vill att man talar om vad det finns för lite av – saker som gör en gladare. Själv har jag insett att jag är något självcentrerad och att de flesta sakerna bygger på igenkänning. Jag skulle till exempel bli extra varm i hjärtat om jag såg någon på tunnelbanan med en katt i snöre på axeln – det är så jag och Josefin åker tunnelbana och gissa om vi blivit utstirrade, fotograferade och kommenterade. Här nedan följer de saker jag kom på under min färd till pysselmeckat:

  • Folk som läser. Och då menar jag inte folk som läser vanligt, utan sådana som läser samtidigt som de går, eller som mannen jag såg på tunnelbanan som stod upp i en fullpackad vagn och trots det läste med boken i samma hand som han använde till att hålla i sig.
  • Människor som sticker ut. Men som gör det på ett lågmält sätt. Som vågar bära runt på något tokigt, eller åker tunnelbana till maskeraden.
  • Entusiaster. Människor med hörlurar som inte kan låta bli att röra sig till musiken eller sjunga med. Som skrattar högt åt något de läser eller lyssnar på.
  • Äldre par som sitter hand i hand på tunnelbanan eller på annat sätt visar att kärleken fortfarande finns där.

Det är några av sakerna, de jag kom på bara sådär. Nu ska jag försöka slappna av lite innan det är dags för middag.

3 kommentarer leave one →
  1. 5 februari, 2011 06:57

    Åh, de där gå-läsarna är riktigt riktigt fint. Och du MÅSTE ju slänga upp ett kort på dig och en katt i snöre 🙂

    • 5 februari, 2011 09:15

      Vi får se om det går att ta någon sådan bild! Hon är en liten apa den där katten, gillar att sitta på axeln. När hon bodde på landet med mina föräldrar i somras brukade hon följa med mamma och hämta tidningen på morgnarna. En morgon regnade det, så då satt hon på mammas axel under paraplyet!

  2. 19 februari, 2011 17:59

    Jag blir glad när jag ser såna människor. Det var bra sagt det där att sticka ut på ett lågmält sätt.

Kommentera

