Skip to content

Onsdag

2 februari, 2011

Idag har jag varit i skolan, på föreläsning, för första gången på drygt ett år. Det kändes inte alls konstigt. Anledningen är kursen i informationssökning som jag läser för att få ihop de sista poängen som fattas till examen. Nu har jag ju inte fått in alla de andra än, men de kurser som jag har läst räcker bara nästan ända fram.

Jag var alldeles ensam med läraren, som visade sig vara jämngammal med mig. Vi fick till en bra dialog och det som skulle ha tagit fyra timmar klarades av på två. Skönt för mig som hatar när självklarheter ska dryftas i all oändlighet och föreläsningen blir sjukt lång och seg. Jag tröttnar rätt lätt just på föreläsningar, det måste hända något.

Sedan åkte jag hem och lagade pannbiff med lök. Så en rätt händelselös onsdag blev det. Imorgon blir det mer drag, då ska vi äntligen utnyttja en bröllopspresent och äta på Hermans vegetariska restaurang och sedan gå på pubmoot på kvällen. Det ser jag fram emot! Då ska jag även försöka tackla Att vara någons frus senaste utmaning.

3 kommentarer leave one →
  1. 3 februari, 2011 11:10

    Ohooo, det ser jag fram emot 🙂

  2. 4 februari, 2011 08:10

    hermans är ju annars mest till sin fördel på somrarna, då man kan sitta i trädgården och njuta av sommarstockholm …

    äh så får jag inte tänka nu blev jag galen av längtan … hoppas att ni fick en trevlig kväll i alla fall! 🙂

Kommentera

