Skip to content

Mätt

30 januari, 2011

Jag har tillbringat helgen i Uppsala, på konferens. Datatjej. Jag har umgåtts och pratat och nätverkat och varit intresserad och närvarande och duktig så nu är jag helt slut. Det har varit intressant och trevligt men lika intensivt som vanligt och för en sjusovare är det inte lätt att vara tidigt uppe och sent i säng. Föreläsningar på dagarna och middagar på kvällarna. Och jag kan inte låta bli att känna att visst, det är jättekul med studentliv och att sjunga sånger och lyssna på gyckel och knata runt på tipspromenad i ett iskallt Uppsala, men jag är klar nu. Färdig. Färdig med att leva studentliv, att gå på gasque och att försöka få pengarna att räcka till åtminstone en silverkant på vardagen. Trött på röriga föreläsare, konstiga labbuppgifter och personer som inte går att få tag i. Framförallt är jag trött på att inte ha någon fritid. Man kan alltid plugga lite mer, fila lite till, göra lite mer. Man har stor kontroll över sin tid, absolut, men man är aldrig riktigt ledig. Visst tar man sig ledigt men det dåliga samvetet finns hela tiden där.

Det finns studenter som aldrig vill växa ifrån studentlivet, som tycker att det är det roligaste som finns. Men jag, jag är färdig med det nu.

No comments yet

Kommentera

