Skip to content

Ingen titel

30 januari, 2011

Jag är rätt så petig med olika saker. Jag har ju bott på hotell över helgen och många tycker ju att det är så fantastiskt eftersom man får en stor frukostbuffé, rena handdukar och en nybäddad säng. Själv är jag mindre entusiastiskt. Det är förstås härligt att kunna rolla bort alla katthår från kläderna utan att omedelbart bli hårig igen, läsa eller titta på tv tills ögonen faller igen och att kunna sprida ut sina saker lite hur man vill, men de där klassiska hotellgrejerna går jag inte riktigt igång på längre. Frukosten är bättre hemma, till exempel. Tepåsar är inte riktigt te, det blir en helt annan smak än när det är bryggt ordentligt i kanna. Jag saknar min hemgjorda müsli och jag äter sällan bröd. Det som brukar vara gott är färsk frukt, men det hade de inte på det här hotellet. Städningen var rätt kass, eluttaget bakom min säng var trasigt (det åtgärdades dock snabbt när jag påpekade det) och badrumsgolvet hade för liten lutning så hela badrummet blev blött när man duschade. Och så var det ju det här med bäddningen. Hotellbäddning lär ju vara något alldeles extra, men jag måste ha hamnat på fel hotell för jag får alltid dra till lakanet, skaka täcket och fluffa kuddarna innan jag ska sova. Varje gång. Jag tror att jag blir mer och mer surtant för varje dag som går.

No comments yet

Kommentera

