Skip to content

Cornflakeskakor

21 januari, 2011

Egentligen är det mer godis än kakor. Fullständigt livsfarliga är de i alla fall. Anledningen till att jag har en dubbel sats av dem här hemma är att jag ansvarar för kaffebordet på föreningsmötet på söndag och ville bjuda på något gott. Ni anar inte hur svårt det är att inte springa till ugnen* och ta fram en kaka till…

Cornflakeskakor, ca 25 st

1 dl sirap
1 dl socker
100 g smör
3 msk kakao
1 dl kokos
3,5 dl cornflakes

Blanda smör, sirap, socker och kakao i en kastrull. Koka upp och låt koka i 2,5 min. Blanda i kokos och cornflakes. Skeda upp i små pappformar. Låt svalna.

Dödligt enkelt, och lika dödligt gott. Det går att ersätta cornflakesen med SpecialK.

*ja, har man nyfikna katter är det bäst att låta dem svalna på ett säkert ställe. Vill ju inte bjuda på bakverk med katthår i!

5 kommentarer leave one →
  1. Erik permalink
    22 januari, 2011 18:52

    Oh shit… Cornflakeschokladkakor bakade morsan ibland när jag var liten *minns*
    Sjuuukt goda, i synnerhet som hon smälte blockchoklad över dem också. YUM! :-9

  2. 22 januari, 2011 21:55

    Låter smarrigt!

  3. 23 januari, 2011 08:31

    Nom nom nom.

  4. Karin permalink
    23 januari, 2011 17:54

    Jag gör också sådana ibland. Har du fått receptet av mig? Jag har inte fått det av dig i alla fall.

    • 24 januari, 2011 17:33

      Ja! Jag har fått receptet av dig 🙂 Och jag är mycket tacksam.

Kommentera

