Skip to content

Klänningar att minnas

17 januari, 2011

Idag känner jag mig en smula nostalgisk. Jag vet inte vad det beror på. Måndag, maken har åkt på kurs igen, jag är ensam med katterna och känner mig lite nere…bättre än igår och i förrgår, men ändå lite måndagsblå sådär. Så jag tänkte muntra upp mig själv genom att titta igenom lite gamla bilder.


Den här klänningen har jag ärvt av svärmor och den hade jag senast på nyårsafton. Dock orkade jag inte sätta upp håret lika fint som jag gjorde på den här bilden.

En av fördelarna med att vara med i en lite udda förening är att man kan klä sig i historisk dräkt utan att någon tycker att det är konstigt. Så här såg min hittills tjusigaste klänning ut under produktionen.

Den sitter bättre på mig än på provdockan. Som tur är.

En något mer bekväm klänning som jag dansat en hel kväll i…Också under produktion. Eftersom det oftast är jag som håller i kameran är det sällan jag fastnar på bild…

Till sist. Klänningen. Och maken förstås!

Det är min fantastiskt talangfulla mamma som sytt klänningen. Den är i två lager, siden och chiffong. Klädda knappar i ryggen. Den är ljuvlig.

No comments yet

Kommentera

