Skip to content

Söndagkväll

10 januari, 2011

En söndagkväll med maken betyder tända ljus i takkronan i biblioteket, yogite i de speciella kvällsmuggarna vi fick i bröllopspresent och tung rökelsedoft i luften. Det betyder också musik från Aural Hypnox som sakta letar sig fram genom rökelseslingorna, lite kli på ryggen och kanske en liten whisky i glaset. Långsamt men innerligt samtal fullbordar kvällen. Innan vi släckte ner och flyttade in i sovrummet igår sa maken att vi inte är normala. Hos oss heter det att ”normal är ett skällsord” så jag log lite, och sa ”Nu förstår jag inte alls vad du menar!” med ironirösten. Och maken pekar på väggen och säger att det nog inte är alla som har en sån där hängandes framme. Och det har han ju i och för sig rätt i. Själv tror jag att det beror på att det inte finns så många. Makens ex gjorde en hel serie för ett antal år sedan och han fick en i present. Jag tycker att den är fantastisk.

Stillebenet till höger är väl inte heller så normalt om man ska vara sådan. Apoteksburken är ett arv från min morfar, som var apotekare. Rådjursskallen hittade maken en dag när han var ute i skogen. Pestmasken har maken köpt, och han använder den gärna.

One Comment leave one →
  1. 11 januari, 2011 07:07

    Ha ha ha jag älskar det.

Kommentera

