Skip to content

Ta helg

9 januari, 2011

När man har programmerat hysteriskt i en veckas tid är det viktigt att ta helg. Jag blir som besatt när jag programmerar och får påminna mig själv om att ta pauser, för det glömmer jag bort, och det är faktiskt i pauserna man får de där uppenbarelserna som är så viktiga när man programmerar. Så jag tog helg i fredags eftermiddag, sov en timme eller två i soffan med älsklingskatten på magen och latade mig tills maken kom hem med en påse från Hötorgshallen. Vi kunde därför festa på karelsk pirog, sallad, viltbiff med svampsås och köttmunk (ja, det var munkdeg med köttfyllning, svårt bisarrt) med mohnküchen till efterrätt utan att behöva lyfta ett finger.

Dumt nog satt jag en hel del framför datorn igår också, något som känns i både rumpan och axlarna idag. Jag tittade på Det goda livet och drömde om självhushållning och långkok medan maken utförde de sista stegen i förberedelserna för middagen. Kvällens höjdpunkt var ett biobesök, och det var längesedan en film grep tag i mig på det sättet, längesedan jag skrattade så högt och gott och längesedan vi inte kunde låta bli att prata om en film hela vägen hem. Sound of Noise rekommenderas varmt till alla som har ett sinne för det surrealistiska.

Idag har vi slöat lite, hemnetsurfat och tittat på ett skabbigt hus ute i Vallentuna. Läget är oslagbart, med säteri och stall och hagar bokstavligt talat runt knuten, men huset var illa byggt och ännu sämre renoverat… ingenting för oss ickehändiga! Vi har sett senaste Harry Potter-filmen också, tämligen seg var den och inte hjälpte det att vi gick på barnföreställningen och hade salongen full med alldeles för små barn som prasslade med sina godispåsar och popcornburkar så vi höll på att bli tokiga.

Nu väntar gryta med kokosmjölk och röd curry och välförtjänt sömn. Förhoppningsvis är både huvudet och kroppen piggare imorgon.

2 kommentarer leave one →
  1. Erlkönig permalink
    18 januari, 2011 15:40

    Kuchen, älskling, inte küchen (kaka, inte kök i plural)

Kommentera

