Skip to content

Om en armbåge

7 januari, 2011

Jag är i slutfasen av min civilingenjörsutbildning, och då jag har fått ett jobb (som börjar i april) har jag en viss press på mig att bli färdig med så mycket som möjligt innan dess. Idag har de lagt in ett extra redovisningstillfälle för en labb som jag har kvar, och därför har jag suttit och programmerat hela veckan. Ganska rimligt, kan man tycka. Det är bara det att när jag väl kommer in i ett programmeringsprojekt så blir jag besatt. Och det är mindre lyckat, för det gör att den här veckan har ALLT handlat om programmering. Vad som funkar, vad som inte funkar, vad jag behöver göra, hur jag behöver göra det osv. Frustration, glädje och ilska i en enda salig blandning.

Igårkväll satt jag uppe till halv elva och kodade. Maken kom hem till en tämligen nedslagen älva (för att uttrycka det milt) och jag fick erkänna att det var dags att ge sig och krypa ner i sängen.

Makens väckarklocka ringde halv sju. När jag skriver det här är klockan kvart i åtta och jag har redan börjat. Det kanske är bra, andra människor gör ju så. Nu har jag bara ett problem – vänster armbåge. Tydligen stöder jag den mot skrivbordet när jag tänker, och det har jag gjort ganska mycket de här dagarna. Kan jag inte göra längre, inte utan smärta i alla fall. Det där med normala krämpor är tydligen ingenting för mig!

3 kommentarer leave one →
  1. 7 januari, 2011 17:46

    Ha ha ha prestationsarmbåge! Du får skaffa fetvadd och bandagera in den.

  2. 8 januari, 2011 18:23

    Du är disciplinerad du, heja heja! Själv har jag en gammal engelskuppsats kvar att avsluta, som jag började skriva på 1996, hmmm… (Behöver nog inte tillägga att den nog aldrig kommer att bli av.) Kan säga att man nog sover godare om man färdigställer sin examen, så kämpa på!
    /Anna-Karin

    • 9 januari, 2011 17:28

      Tack! Fast anledningen till att jag måste kämpa som attan nu är ju att jag ägnade nästan hela förra året åt att göra ingenting… Så det där med disciplinen går i perioder!

Kommentera

