Skip to content

Ångesthamster

15 december, 2010

Det känns som om det har flyttat in en hamster i mitt bröst. En liten, ettrig hamster som springer runt, runt i sitt hjul, som sitter någonstans i solar plexus. En ångesthamster. Den kutar för fullt när jag blir stressad, men går att lugna om jag anstränger mig. Just nu är den ganska lugn, men vem vet när den börjar springa igen? Jag hade en gång i tiden ett monster som bodde på just den platsen. Hon hette Elinor och såg ut som någonting blekt och vämjeligt med många ben – en sån där man kan hitta om man vänder på en sten. Elinor är tack och lov borta sedan länge, och jag trodde att jag skulle slippa ha små varelser i bröstet nu. Men nej, nu har den här hamstern flyttat in istället. Jag tror att jag ska döpa honom till Brutus.

No comments yet

Kommentera

