Skip to content

Dag 28 – Något du saknar

11 december, 2010

Vi har två underbara katter, jag och maken. En bondkatt på drygt åtta år som heter Josefin och en sibirisk katt på ett och ett halvt som heter Sam. Jag har varit Josefins människa i över åtta år, och meningen är att Sam ska förstå det och därmed dra slutsatsen att maken är hans. Nu verkar Sam inte förstå det där med att ha en människa utan tycker att han kan ha oss båda, men till olika saker. Maken är den som leker och skojar och matar, medan jag är den man sover på och den man stör. Sam är ett riktigt busfrö, sjukt nyfiken och full av energi. Vi brukar kalla honom Bucifer. Josefin är mer värdig och maken brukar säga att hon är som kinamat – sötsur. Så det går ingen som helst kattnöd på oss. Ändå gör det ont i hjärtat att veta att jag aldrig mer kommer att mötas av den här synen:

Vi saknar dig, Smirre.

3 kommentarer leave one →
  1. 11 december, 2010 19:57

    Åh vilken bild! Ser alldeles underbart ut! Och jag är inte ens kattmänniska 🙂

  2. 12 december, 2010 10:14

    Han var en riktig myskatt den där Smirre. Och han var husses katt med så stort H att det knappt dög med någon annan.

  3. 14 december, 2010 08:01

    Ja, det är verkligen en helt ljuuuvlig bild! Och det där med saknaden… Jag saknar fortfarande ett visst litet marsvin som dog för sisådär en 27½ år sedan. 🙂 Somliga djur och människor lär man väl sakna tills man dör antar jag.

Kommentera

