Skip to content

Dag 26 – Mina rädslor

9 december, 2010

När jag var liten var jag rädd för allt, nästan. Nuförtiden är jag inte lika rädd. Jag är fortfarande inte helt välvilligt inställd till spindlar, maskindiskmedel, att simma på riktigt djupt vatten och att segla, men rädd kan jag inte säga att jag är. Rädslan för Kriget har nästan helt försvunnit, flygrädslan likaså. Jag är rädd för att bli sjuk, den rädslan finns kvar. Sådär riktigt, riktigt sjuk (förkylningar är jag inte rädd för). Jag är rädd för att misslyckas, trots att jag gjort det en mängd gånger vid det här laget. Och överlevt dem alla! Emellanåt är jag rädd att förlora någon av dem som jag tycker om. Risken finns ju där, hela tiden, men rädslan kommer och går. Man kan inte tänka på sådant jämt, då skulle man ju aldrig vara glad.

Och så är jag rädd för döden. Det är min största rädsla, kanske för att den är oundviklig.

One Comment leave one →
  1. 9 december, 2010 18:11

    Precis så är det. Och jag tror att man ofta är rädd för det man inte vet så mycket om också. Som döden.

Kommentera

