Skip to content

Dag 25 – En första gång

8 december, 2010

När jag blev dumpad av x2 våren 2005 mådde jag rätt dåligt av flera anledningar. Internet var mitt andningshål, min säkerhetsventil, och jag skrev av mig på det orangea stället (eftersom Silverplanet, där jag träffat ett gäng trevliga människor, tyvärr var stendött vid det laget). Det tog inte lång tid efter det innan jag fick ett litet mail på sagda ställe, från en viss Golden_Angel som berättade att hon länge funderat på att bjuda in mig till den hemliga trädgården och att hon nu tänkte göra slag i saken. Så jag bestämde mig för ett alias (Nynaeve) och fick så ett mail med inloggningsuppgifter och det uppmuntrande beskedet att det redan fanns meddelanden till mig i gästboken.

QS, som communityt hette, var lite svårt att vänja sig vid till en början men när man väl satt sig in i det var det ett mycket trevligt ställe med funktioner som jag fortfarande kan sakna. Dock var det inte den tekniska lösningen som var den stora behållningen, utan människorna som befolkade denna hemliga trädgård. Jag hade mycket riktigt fått välkomsthälsningar i gästboken redan när jag loggade in första gången och till min glädje upptäckte jag snart att flera av dem jag saknat sedan SP lade ner hade flyttat in på QS. När jag gick med hade jag aldrig träffat någon av medlemmarna i verkliga livet, vilket var befriande – jag kunde skriva om precis vad som helst!

Min andra dag som medlem fick jag ett meddelande i gästboken från en man som kallade sig lvx. En mycket trevlig man skulle det visa sig – jag svarade omedelbart och sedan dess har vi pratat i princip varenda dag (utom när han var på Grönland och hade lite dålig mobiltäckning). Tyvärr stängdes QS ned ett par år efteråt så spåren efter detta första ”möte” har gått förlorade. Tur att relationerna finns kvar – QS gav mig inte bara maken utan även goda vänner och ett nygammalt fritidsintresse.

3 kommentarer leave one →
  1. 9 december, 2010 06:25

    Saknar fortfarande QS!

  2. 9 december, 2010 21:40

    Och tänka sig att man var med när ni träffades första gången! Det var också en första gång. 🙂

    • 10 december, 2010 09:15

      Ja, det var det! Jag tänkte egentligen skriva om det, men jag var ju tvungen att börja med QS och då hade det ju blivit två första gånger…

Kommentera

