Skip to content

Dag 20 – Den här månaden

3 december, 2010

Jag gillar december, trots att jag inte firar advent, trots att vi inte julpyntar, trots att jag fryser och blir ett år äldre. Just den här december blir väl rätt hektisk med tanke på alla poäng jag måste ta, examensarbetet som måste skrivas och julklapparna som måste köpas. I vanliga fall är jag tidigt ute med klapparna men i år har jag haft extremt lite pengar att röra mig med (CSN anser inte att jag har tillräckliga skäl för att få studiemedel för mer än 240 veckor så jag har fått gå helt utan och att försöka jobba samtidigt som man pluggar är då ingenting som jag klarar särskilt bra). Maken arbetar i Östersund den här veckan och nästa (jag åker upp idag för att hälsa på över helgen) och veckan före jul ska vi vara i Tegefjäll och åka skidor. Vi firar jul med mina föräldrar och åker sedan ner för att äta julsoppa och fira jul med svärmor. Maken arbetar i mellandagarna och jag ska plugga. Spännande va? Vi hoppas kunna åka ut till landet kring nyår eftersom vi inte får vår traditionella midvinterbastu med dopp i Östersjön i år men vi får se hur det blir med den saken. Förra året blev det ingen bastu eftersom viken var bottenfrusen och jag inte är så förtjust i att rulla mig i snön.

No comments yet

Kommentera

