Skip to content

Dag 17 – Mitt bästa minne

30 november, 2010

Mitt bästa minne är långtidsminnet. Det är fenomenalt. Korttidsminnet är sämre, särskilt när jag är stressad. Jag kan glömma bort vad som helst då. Vansinnigt irriterande och det gör mig inte direkt mindre stressad. I sådana perioder måste jag skriva ner precis allt så att jag inte får en chans att glömma.

Nu tror jag iofs att det är meningen att man ska skriva om ett specifikt minne, något som man upplevt. Men hur skulle jag kunna välja bara ett? Jag har många favoriter. Minnet av vårt bröllop, till exempel. Minnet av hur det ösregnade hela dagen fram till ett par timmar innan vigseln, och hur solen sedan strålade ner på oss när vi kom gående över gräsmattan i botaniska trädgården i Uppsala. Hur (nästan) alla våra vänner stod där i en halvcirkel och väntade på oss. Hur fantastiskt snygg maken var och hur underbar klänningen som mamma sytt kändes mot huden.
Vår bröllopsresa var också fantastisk, full av så mycket vacker natur och så många upplevelser att det bara där blir svårt att välja, trots att jag var tokförkyld.
Minnet av när maken friade till mig finns också med på topplistan. Såklart. Vi var skitiga och blöta och trötta och luktade häst men det var perfekt. Han föll på knä och frågade, ringarna var fina och jag var så snurrig av lycka att jag var tvungen att dubbelkolla att jag lyckats svara ja.
Nej, att välja bara ett är omöjligt.

One Comment leave one →
  1. 30 november, 2010 17:21

    Åh. Förstår att du har svårt att välja!

Kommentera

