Skip to content

Dag 08 – Ett ögonblick

21 november, 2010

En fras åtminstone jag använder nästan dagligen. Till synes obetydlig och inte särskilt kontroversiell. Men när jag arbetade i telefonväxel fick jag veta att det var fullständigt förbjudet att säga just ”ett ögonblick” när man skulle koppla vidare någon. Nej, istället skulle man säga ”dröj lite” (kan någon förresten förklara skillnaden? Jag förstår verkligen inte problemet med att säga ”ett ögonblick”). Det hela gick så långt att jag, när vi var på semester och maken bad mig skicka tomaterna, svarade ”Dröj lite”!

No comments yet

Kommentera

