Skip to content

Dag 04 – Det här åt jag idag

17 november, 2010

Mat. Alltid ett intressant ämne. Om inte annat så för att det kan väcka så mycket känslor. Nuförtiden bombarderas vi ju konstant med olika åsikter om vad som är nyttigt och inte. En del säger att fettet är det farligaste, andra säger att det är kolhydraterna, en tredje grupp att det är kombinationen. Själv tror jag inte att det finns någon diet som är allena saliggörande men jag tror att det är bra att äta så ”rent” som möjligt, dvs få tillsatser och mat lagad från grunden. Jag gillar en massa olika sorters mat, men tycker av någon underlig anledning illa om laxfiskar, vilket för övrigt (i kombination med avocadon) verkar vara en av få födoämnen som samtliga dieter tillåter (utom de vegetariska då förstås).

Men maten idag. Jag började som vanligt med ekologisk mild yoghurt och min egen hemgjorda müsli som innehåller mycket hasselnötter och är rostad i ugnen. Ett litet glas proviva för att skölja ner mina piller och så en kopp te. Idag var en ovanlig dag såtillvida att jag faktiskt åt lunch – eftersom jag brukar vakna så sent hoppar jag ofta över lunchen och tar bara ett litet mellanmål. Nåväl, lunchen blev pasta med oliver och körsbärstomater och en liten karamell på det. Middagen bestod av rester, wallenbergare med potatismos och lingonsylt (allt hemgjort) och en mangostan till efterrätt. Sedan har jag druckit mera te, en juice (apelsin/jordgubb) och ätit lite choklad.

No comments yet

Kommentera

