Skip to content

Tack för tipset!

7 juli, 2010

Jag tror inte på astrologi. Visst, jag läser horoskop när jag snubblar över dem, ler lite åt de vanligtvis vaga formuleringarna och går vidare med livet. Så nog kan man säga att jag blev lite tagen på sängen när jag i en av mammas blanka modetidningar fick läsa följande (första meningen är klockren): ”Låt inte rädslan för att misslyckas förpesta din sommar. Mycket tyder på att du kommer att lyckas betydligt bättre än du själv tror i dina mörka stunder. Du är rätt trött på din gamla trygga livsstil och börjar öppna dig för en förändring. Var tålmodig och låt visionen av en möjlig framtid växa fram i sin egen takt. När det gäller kärleken blir det inga större förändringar nu.”

Jag behöver väl knappast säga att jag brast ut i skratt, visade det för maken (som förstod det roliga) och klippte ut horoskopet för att spara det. Snacka om att den där som skriver skräpet lyckades pricka in mig totalt. Även en blind höna kan hitta ett korn!

Har dessutom en gnagande känsla av att det någonstans sitter någon som har väldigt roligt åt mig just nu.

One Comment leave one →
  1. 9 juli, 2010 09:44

    jag brukar läsa horoskop ibland,men tar det med en nypa salt.

Kommentera

