Skip to content

Plågsam påsk

4 april, 2010

Jag har gästspelat på mitt gamla jobb hela veckan. Med onda fötter och trött huvud har jag släpat mig upp ett antal timmar tidigare än jag vanligtvis gör för att sälja praliner till stockholmarna. Och vad har jag fått för det? Ont i halsen och någon slags oklar infektion som ställer till det i såväl huvudet som kroppen. Det kom smygande i förrgår kväll och jag och maken satt därför uppkrupna i soffan med varsin tekopp (min med ovanligt mycket honung i) och tittade på Lyxfällan igår morse. Josefin kröp upp i knät på mig och allt var frid och fröjd. Maken bestämde sig för att hämta kattborsten och ge damen en omgång eftersom vårfällningen har satt igång, och hon gick nådigt med på detta. När hon fick nog förföljde husse henne dock med borsten och hon gjorde ett för henne ovanligt klumpigt skutt. Kat(t)astrofen var ett faktum. Tre deciliter varmt och honungskletigt te utslaget över hela datorn. I full panik ryckte jag sladdar, tryckte på knappar och skruvade ur skruvar. Allt för att rädda det som var viktigast (hårddisken! All information!).

Senare på dagen testade vi att dra igång datorn men skärmen vägrade samarbeta.

Påskmiddag avnjöts ute på Forsvik. Somliga fick en bastu innan medan andra (undertecknad) tog sig en lur istället. Pga rådande hälsoläge orkade jag inte ens med en promenad idag så vi åkte hem rätt snart efter frukost. Av förklarliga skäl drog jag igång datorn det första jag gjorde när jag kom in genom dörren (okej då, jag kramade katten först) och till min förvåning startade den! Glädjen var dock kortvarig, efter tio minuter blev skärmen svart och det luktade bränd plast…

Resten av dagen har jag sovit på soffan med kattskrället i famnen. Magen är inte heller den i form så mat är ingen höjdare just nu. Kanske är det ibuprofenen som ställer till det. Humöret är inte direkt på topp.

No comments yet

Kommentera

