Skip to content

Äntligen!

5 mars, 2010

Jag har äntligen fått en tid på neurofysiologen på Huddinge Sjukhus! Det tog bara drygt elva månader. Jag ska dit på onsdag för att få en massa elektroder fastklistrade på huvudet och på torsdag ska jag återkomma för ett MSLT-test (det testar dagsömnighet). Med anledning av detta har jag fått hem ett antal formulär som ska fyllas i. Ett av dem är en sömndagbok. Nu har jag endast fyllt i för de två senaste nätterna, men det är ändå intressant läsning. Dag 1 sov jag 11h 40 min och dessutom 1h 20 min dagtid på det. Inatt sov jag 13h och har inte tagit någon tupplur, även om jag definitivt hade kunnat göra det. Om det inte hade varit tydligt att jag hade problem innan så blir det glasklart nu.

Vi får se om jag kan göra något med kosten också, det finns alternativ som tydligen ska göra en både piggare och mindre deprimerad…

3 kommentarer leave one →
  1. 5 mars, 2010 21:21

    Men vad skönt att du får komma på utredning! Du sover ju bort nästan halva ditt liv! (Sa mamman med ständigt sömnunderskott avundsjukt). 😉

  2. mcsarcne permalink
    6 mars, 2010 05:55

    Oj, så rosa det var här… Var det det förra gången jag skrev här? Nej, det var det väl inte? *tittar mig förvånat omkring*

    jaja. Elva månader. Är det för att du är en smula Älvlik, tror du?

    Skönt att det BLIR i alla fall… Vi väntar ivrigt på fortsatt rapportering

  3. mcsarcne permalink
    6 mars, 2010 06:08

    Ne. Det var som jag misstänkte. Jag såg i syne. Google Reader busade visst lite med mig. Och lite korkad var jag allt också!

Kommentera

