Skip to content

En sjua

28 februari, 2010

Bästa Essa skriver om sju bloggar som hon läser och jag tycker att idén är god. Således kopierar jag den, klipper och klistrar lite och presenterar min egen version.

Ett: först i min RSS-läsare ligger Drottningen. Hon är liten och ettrig men naggande god. Katthistorierna ligger mig lite extra varmt om hjärtat eftersom jag har träffat alla de nuvarande luddtussarna och en hel del av de föregående också. Sedan kommer hennes sambo Josh, men om sanningen ska fram så läser jag faktiskt inte hans blogg så ofta, så han kommer liksom med på det berömda bananskalet. De inlägg jag läst är dock mycket bra.

Två: sedan har vi Crazy Aunt Purl som skriver om stickning, Los Angeles, sina tre katter och sitt liv. Hon tycker om att fotografera sin TV. Hon har ett helt annat perspektiv på tillvaron än mitt och det är både uppfriskande och intressant att läsa om hennes liv.

Tre: Eva skriver den enda ”modeblogg” som jag faktiskt helhjärtat gillar. Hon är dessutom en mycket duktig dräkthistorier och därtill en nätvän som jag faktiskt har träffat ett par gånger IRL. En av mina idoler! Har händelsevis också en katt.

Fyra: Katherine bara måste nämnas eftersom hon är en extremt talangfull sömmerska. Det är väldigt spännande att läsa om och se hennes dräkter växa fram. Hon är otroligt produktiv och ger sig ibland på helt galet omfattande projekt, som hon ror iland med! Katherine har fyra katter i hushållet. Här finns ett exempel på hennes skicklighet som sömmerska.

Fem: Essa har jag ju redan länkat till men hon har en stor plats i mitt hjärta och en alltför liten plats i mitt liv. Småbarnsföräldrar är upptagna människor och att hon bor på andra sidan stan gör ju inte saken bättre. Dock kan man hålla kontakten hjälpligt via bloggar, twitter och facebook. Sedan hennes älskade Kassik dog har hon varit kattlös, men hon är en fantastisk kattvakt till både Josefin och Sam.

Sex: här har vi ytterligare en extrem sömmerska. Den här är dessutom duktig (dagens underdrift) på att brodera. Det är Laura, som dessutom skriver mycket bra inlägg om skönhet, kroppsuppfattning och vikt (bra att läsa för att tygla demonerna!). Hon har åtminstone haft katt, även om hon inte har någon nu.

Sju: nu börjar det bli svårt. Inte för att jag inte läser fler bloggar, utan för att jag börjar komma in på de där bloggarna jag läser men inte följer slaviskt. Det finns faktiskt en till som jag följer, men att länka till den går inte eftersom det är en privat (lösenordsskyddad) blogg. Arga bibliotekstanten får den här platsen eftersom hon gång på gång får en att förundras över hur konstiga människor kan vara.

(De bloggar som ligger på LiveJournal följer jag inte via RSS utan via min vännersida. Jag finns också där, som Pralinesssan.)

4 kommentarer leave one →
  1. 28 februari, 2010 22:02

    Hehe, gillar också bibliotekstanten.
    Här får man fler insikter i hur mycket konstigt folk det finns: http://notalwaysright.com/

  2. Drottningen permalink
    28 februari, 2010 22:09

    åh! Och jag som tror att alla läser Josh först… Jag måste leta efter en katthistoria snart, det var länge sen.

  3. mcsarcne permalink
    1 mars, 2010 02:37

    Jag läser också dig först, LaReina!

    Och förih*lv*te, bloggar Eva?!? *kastarmigöverlänken*
    Jag är apavis på dig för att duhar henne som kompis på facebook…

    …och för övrigt tycker jag att ni reser för lite!

    • 1 mars, 2010 11:46

      Ja, Eva har bloggat länge. Hon har en LJ också: http://frualeydis.livejournal.com/ där hon samlar de lite mer historieorienterade sakerna.

      Ja, men vi åker ju bort veckan före påskveckan. Vill ni ha två katter till priset av en?

Kommentera

