Skip to content

En av demonerna

18 februari, 2010

En av mina demoner har med kroppsuppfattning att göra. Den sitter och kommenterar vad jag äter och hur jag ser ut. Den här demonen har varit tyst ett tag (ända sedan detta) men när jag efter jul skulle dra på mig ett par byxor som varit något av mina favoriter de senaste fem-sex åren, var de plötsligt lite svåra att få över rumpan och höfterna, vilket fick demonen att vakna och sätta igång igen. Sedan maken flyttade hem igen har jag börjat äta mer normalt (här finns mer om hur det var innan) men jag har fortfarande ett komplicerat förhållande till mat. Jag skulle nog inte kalla mig själv sockerberoende, som så många gör idag, jag är mer av en tröstätare. Jag äter när jag är ledsen, när jag har tråkigt, när jag vill varva ned…

Ibland tar mitt blodsocker slut. HELT slut. Vanligen efter ansträngning så ska jag promenera långt måste jag ta med mig något att äta. Jag är trött, tröttare, tröttast om jag inte sover tio-tolv timmar per natt. Kan det kanske ha med kosten att göra? Hursom är det inte nyttigt att smälla i sig en påse popcorn eller salta pinnar ett par gånger i veckan. Oavsett hur smal man är.

Det är inte bara jag som funderar över det här med kost och sånt just nu. Essa och Gealach är andra som funderar.

One Comment leave one →
  1. 18 februari, 2010 15:56

    Jag har ett extremt godisberoende, men nu har jag faktiskt hållit uppe i hela fyra dagar, vilket är mycket för att vara jag!

Kommentera

